Faq's algemeen

Hoe reserveer ik online met vrijkaarten/bongo bon/gezinsbond/ecocheques?

Met een vrijkaart of een andere voordeelkaart kan je ook vooraf online reserveren. Dit kan hier.

Kies ‘vrijkaart/abonnement’ en vul het aantal vrijkaarten of personen in. Je ontvangt je tickets in je mailbox. Breng deze samen met je vrijkaarten of andere voordeelkaart mee op de dag van je bezoek.

De korting van de Gezinsbond wordt aan de kassa op je spaarkaart gezet. Check zeker vooraf de geldigheidsdatum van je spaarkaart!

Betaal je met ecocheques? Reserveer je bezoek online en kies 'vrijkaart/abonnement'. Breng je ecocheques mee op de dag van het bezoek, de betaling gebeurt dan aan de kassa. We accepteren papieren en digitale ecocheques. 

Moet ik reserveren?

Ja, reserveren is verplicht. Zo kunnen we het aantal bezoekers beperkt houden en ben je zeker dat je binnen mag. Koop je tickets hier vooraf online. 

Heb je vragen, bel ons dan tijdens de openingsuren op 014/44 26 44 of stuur een mail naar info@hidrodoe.be. Wij helpen je graag. 

Ik heb recht op een korting.

Heb je een abonnement van één van onze partners of geniet je van een korting, contacteer ons dan via info@hidrodoe.be voor een kortingscode. Op de dag van je bezoek te staven met bewijsstukken (lerarenkaart, vrijkaart, abonnement, …).

Voor Iedereen Verdient Vakantie boek je via je Rap op Stapkantoor of een andere officiële sociale partner.

Korting voor leden van de Gezinsbond wordt bij op de spaarkaart gezet op de dag van het bezoek.

Kan ik mijn ticket annuleren of omboeken?

Soms kan het gebeuren dat je bezoek echt niet kan doorgaan. Indien je een gegronde reden hebt, kunnen wij je bezoek verplaatsen. Bel of mail ons om je bezoek te verplaatsen. 

Kan ik zwemmen in Hidrodoe?

Nee, dat is zeker niet de bedoeling. Je kan wel nat worden, dus je brengt best wat reservekleding mee. Omkleden kan in onze toiletten.  
In Hidrodoe hou je altijd je schoenen aan, voor kinderen voorzie je dus best schoenen die tegen een druppel water kunnen. Zonnebaden in je bikini doe je best op een strand en niet in Hidrodoe.

Kan ik iets drinken of eten?

 Het café is vrij toegankelijk en geopend tijdens de openingsuren van Hidrodoe. In het watercafé en op ons terras kan je genieten van een hapje en een drankje. Kijk hier voor ons aanbod.

Waar kan ik parkeren?

Parkeren kan veilig op onze parking aan Sport Vlaanderen. Je wandelt door de prachtige bossen op 10 minuutjes naar Hidrodoe. Volg de wegwijzers en de blauwe bollen.

Personen met een beperking mogen aan Hidrodoe zelf parkeren. We hebben speciale parkeerplaatsen vlakbij de ingang voorzien. 

Kan ik betalen met een Handelshart cadeaubon?

Ja, die kan je gebruiken in Hidrodoe als betaalmiddel. Reserveer je tickets via de tickettool en kies de tickets 'vrijkaart/abonnement/gratis ticket'. Geef het aantal personen in. Op de dag van je bezoek betaal je aan de kassa met je cadeaubon. Digitale bonnen worden gescand aan de kassa. 

Moet ik reserveren voor een bezoekje in groep?

In Hidrodoe kan je op bezoek met een groep van maximaal 50 personen. Check het online reservatiesysteem en kies de beste dag voor jouw groepsuitstap. 

Koop ik best op voorhand mijn tickets?

Wil je zeker zijn van je toegang? Koop dan op voorhand je tickets. Dat kan eenvoudig via onze online ticketshop. Zo ben je zeker van je plaats. Je kan ook tickets kopen aan de kassa zolang de maximumcapaciteit niet is bereikt. 

Is het Watercafé open?

Het Watercafé is elke openingsdag geopend van 9u30 tot 17u00. Ook wandelaars en fietsers zijn welkom, je hoeft  geen toegangstickets te kopen.  

Ik heb een abonnement, moet ik ook reserveren?

Kies ‘vrijkaart/abonnement’ in de ticketwebshop, vul het aantal in, kies je dag en werk je winkelmandje af. Je ontvangt je tickets in je mailbox. Breng deze samen met je abonnement mee op de dag van je bezoek.

Faq's groepen

Kan ik met een groep op bezoek komen?

Met een groep van maximaal 50 personen ben je welkom in Hidrodoe. Check het online reservatiesysteem en kies de beste dag voor jouw groepsuitstap! 

Faq's individuele bezoekers

Kan ik een verjaardagsfeestje organiseren?

Het leukste feestje? In Hidrodoe natuurlijk! Bekijk alle info over onze verjaardagsfeestjes.  

Koop ik best op voorhand mijn tickets?

Wil je zeker zijn van je toegang? Koop dan op voorhand je tickets. Dan kan eenvoudig via onze online ticketshop. Zo ben je zeker van je plaats. Je kan ook tickets kopen aan de kassa zolang de maximumcapaciteit niet is bereikt.  

Kunnen wij gebruik maken van de speelboot?

Genieten van een drankje, terwijl je kinderen zich uitleven op de speelboot, het kan weer!  

Faq's scholen

Zijn wij alleen in Hidrodoe?

We laten 150 personen per dagdeel toe in Hidrodoe. Het kan dus steeds zijn dat er ook andere scholen op bezoek zijn, op hetzelfde moment.

De maanden maart tot en met juni zijn traditioneel de drukste bezoeksmaanden. Wil je het iets rustiger? Dan raden we je aan om je bezoek in een andere maand te plannen. 

Kunnen wij lunchen in Hidrodoe?

Plan je een bezoek in de voormiddag, dan boek je de lunch van 11u45 tot 12u15. Na de lunch kan je dan terug experimenteren in Hidrodoe tot 13u00. Bezoekers in de namiddag boeken hun lunch van 12u30 tot 13u00.

Reserveren vooraf is verplicht. Voor elke leerling en leerkracht wordt een beker of drinkbus voorzien (1,60 euro/pp). Het heerlijk kraanwater krijg je er gratis bij! 

Bij goed weer kan je lunchen op het gezellige tuinterras met speelboot met de klas. 

Kunnen wij iets vroeger toekomen? Kunnen wij een beetje langer blijven?

Om het bezoek voor iedereen aangenaam en vlot te laten verlopen, vragen we je om de uren van je tijdsblok te respecteren. Je kan uitzonderlijk later aankomen en/of vroeger vertrekken. Langer blijven lukt helaas niet. 

Brengen jullie Hidrodoe naar de klas?

Check onze lespakketten op de website van Kraanwater! Ze staan boordevol weetjes en lessuggesties. 

Op het Youtube-kanaal van Hidrodoe en hier op onze eigen website, vind je bovendien leuke proefjes voor in de klas.  

 

Hoe betalen we het bezoek?

We accepteren verschillende betaalmiddelen. 

Scholen betalen bij voorkeur met factuur, maar kan uitzonderlijk ook met bancontact op de dag van het bezoek. Je krijgt het factuur opgestuurd na het bezoek, op basis van het effectief aanwezige aantal. 

Kunnen wij gebruik maken van de speelboot?

Tijdens de lunch kunnen de kinderen zich volop uitleven op de speelboot van het Watercafé.