Faq's algemeen

Waar kan ik parkeren?

Parkeren kan veilig op onze parking aan Sport Vlaanderen. Je wandelt door de prachtige bossen op 10 minuutjes naar Hidrodoe. Volg de wegwijzers en de blauwe bollen.

Personen met een beperking mogen aan Hidrodoe zelf parkeren. We hebben speciale parkeerplaatsen vlakbij de ingang voorzien. 

Ik heb vrijkaarten. Hoe lang blijven deze geldig?

Alle vrijkaarten waarbij de vervaldatum tijdens onze sluiting viel, zijn verlengd tot 31/08/2021. De anderen kaarten kan je nog gebruiken vanaf het moment dat we terug openen. Je dient je bezoek wel vooraf te reserveren. Dit kan hier. Kies ‘vrijkaart/abonnement’, vul het aantal vrijkaarten in, kies je dag en tijdslot en werk je winkelmandje af. Je ontvangt je tickets in je mailbox. Breng deze samen met je vrijkaarten mee op de dag van je bezoek.

Ik heb recht op een speciale korting.

Heb je een abonnement van één van onze partners of geniet je van een speciale korting, contacteer ons dan via info@hidrodoe.be voor een kortingscode. Op de dag van je bezoek te staven met bewijsstukken (lerarenkaart, vrijkaart, abonnement, …).

Voor Iedereen Verdient Vakantie boek je via je Rap op Stapkantoor of een andere officiële sociale partner.

Korting voor leden van de Gezinsbond wordt bij op de spaarkaart gezet op de dag van het bezoek.

Ik heb een abonnement, moet ik ook reserveren?

Alle abonnees kregen een nieuw exemplaar van het abonnement toegestuurd, met aangepaste vervaldatum. Niets ontvangen? Geef ons even een seintje! 

Vanaf 1 juni heropent Hidrodoe zijn deuren. Op weekdagen in juni kan je reeds je favoriete waterdoecentrum bezoeken tussen 15u en 17u. Let wel: je moet hiervoor telefonisch reserveren!

Op zondagen en vakantiedagen reserveer je je bezoek hier. Kies ‘vrijkaart/abonnement’, vul het aantal in, kies je dag en tijdslot en werk je winkelmandje af. Je ontvangt je tickets in je mailbox. Breng deze samen met je abonnement mee op de dag van je bezoek.

Kan ik mijn ticket annuleren of omboeken?

Helaas kunnen aangekochte tickets niet meer gewijzigd worden. Je ticket is enkel geldig op de gekozen bezoekdatum en tijdsslot en kan niet worden geannuleerd of terugbetaald. Contacteer ons bij (vermoeden van) besmetting met het Covid-19 virus van één van de deelnemers. Wie zich ziek voelt, blijft thuis.  

Kan ik zwemmen in Hidrodoe?

Nee, dat is zeker niet de bedoeling. Je kan wel nat worden, dus je brengt best wat reservekleding mee. Omkleden kan in onze toiletten.  
In Hidrodoe hou je altijd je schoenen aan, voor kinderen voorzie je dus best schoenen die tegen een druppel water kunnen. Zonnebaden in je bikini doe je best op een strand en niet in Hidrodoe.

Moet ik reserveren?

 Ja, je moet reserveren om Hidrodoe te bezoeken. Hier kan je tickets kopen.

Lukt het niet, bel ons dan tijdens de openingsuren op 014/44 26 44 of stuur een mail naar info@hidrodoe.be. Wij helpen je graag. 

Kan ik betalen met een Handelshart cadeaubon?

Ja, die kan je gebruiken in Hidrodoe als betaalmiddel. Reserveer je tickets via de tickettool en kies de tickets 'vrijkaart/abonnement/gratis ticket'. Geef het aantal personen in. Op de dag van je bezoek betaal je aan de kassa met je cadeaubon. Digitale bonnen worden gescand aan de kassa. 

Kan ik iets drinken of eten?

 Het café is vrij toegankelijk en geopend tijdens de openingsuren van Hidrodoe. In het watercafé en op ons terras kan je genieten van een hapje en een drankje. Kijk hier voor ons aanbod.

Wat zijn de coronamaatregelen in Hidrodoe?

We doen er alles aan om Hidrodoe zo veilig mogelijk te houden, zowel voor jou als voor onze edutainers en onze technische dienst. Alle maatregelen die ons worden opgelegd door de overheid, passen we toe.

Alle contactoppervlakken in Hidrodoe kregen een speciale antibacteriële en antivirale coating. Deze coating zorgt voor een extra veiligheid tussen de poetsmomenten door. Zo blijft alles Coronaproof en geniet je veilig en gerust van Hidrodoe. 

Er zijn tijdsslots voorzien voor alle bezoekers. Je bezoek reserveer je hier

We vragen jou om mee te helpen om alles veilig te houden voor iedereen door je handen bij het binnenkomen te ontsmetten, 1,5 meter afstand te houden van andere bezoekers en van onze medewerkers, een mondmaskers te dragen (+ 12 jaar) en het éénrichtingsparcours te volgen.
Breng je mondmasker mee.

Faq's groepen

Kan ik met een groep op bezoek komen?

Volgens het protocol mogen wij groepen niet mengen met individuele bezoekers. Daarom zijn groepsbezoeken momenteel niet mogelijk. Dit is al zeker tot en met de zomervakantie.

Faq's individuele bezoekers

Welke maatregelen nemen jullie in Hidrodoe?

Alle contactoppervlakken in Hidrodoe kregen een speciale antibacteriële en antivirale coating. Deze coating zorgt voor een extra veiligheid tussen de poetsmomenten door. Op verschillende plaatsen staat ontsmettingsgel ter beschikking. Mondmaskers zijn verplicht in Hidrodoe. We hebben ook looprichtingen aangeduid. Onze edutainers houden een oogje in het zeil zodat alles correct verloopt.

Kan ik al een ticket reserveren voor de zomer?

Absoluut! We vinden het heel fijn dat je je bezoek aan Hidrodoe vooraf plant. Koop je tickets via de online tool

Kunnen wij gebruik maken van de speelboot?

Hidrodoe en het Watercafé heropenen op 1 juni. De speelboot in de tuin van het Watercafé zal dan ook terug open zijn. Genieten van een drankje, terwijl je kinderen zich uitleven op de speelboot, het kan eindelijk weer! 

Kan ik een verjaardagsfeestje organiseren?

Vanaf september 2021 mogen we weer verjaardagsfeestjes organiseren.

Is heel Hidrodoe open? En kunnen wij alles doen nu met de Corona?

Sinds 1 september 2021 zijn alle exhibits opnieuw opengesteld. 

Alle contactoppervlakken werden behandeld met een speciale antivirale en antibacteriële coating.

De 4D-cinema is ook geopend, dus je kan volop genieten van alles dat Hidrodoe te bieden heeft! 

Faq's scholen

Brengen jullie Hidrodoe naar de klas?

Check onze lespakketten op de website van Kraanwater! Ze staan boordevol weetjes en lessuggesties. 

Op het Youtube-kanaal van Hidrodoe en hier op onze eigen website, vind je bovendien leuke proefjes voor in de klas.  

 

Kunnen wij gebruik maken van de speelboot?

Tijdens de lunch kunnen de kinderen zich volop uitleven op de speelboot van het Watercafé. 

Welke maatregelen nemen jullie in Hidrodoe?

Alle contactoppervlakken in Hidrodoe kregen een speciale antibacteriële en antivirale coating. Deze coating zorgt voor een extra veiligheid tussen de poetsmomenten door. Kinderen moeten hun handen te ontsmetten bij toekomen. 

Kunnen wij lunchen in Hidrodoe?

Plan je een bezoek in de voormiddag, dan kan je lunchen van 11u45 tot 12u15. Na de lunch kan je dan terug in Hidrodoe tot 13u00.

Bezoekers in de namiddag lunchen van 12u30 tot 13u00.

Bij goed weer lunch je op het gezellige tuinterras met speelboot met de klas. 

Voor alle kinderen en leerkrachten worden bekers of drinkbussen tww 1,60 euro voorzien. Drink zoveel heerlijk kraanwater als je wil!  

Is heel Hidrodoe open? En kunnen wij alles doen ondanks Corona?

Sinds 1 september 2021 zijn alle exhibits opnieuw geopend. 

Alle contactoppervlakken werden behandeld met een speciale antivirale en antibacteriële coating.

De 4D-cinema is ook open, je krijgt een bepaald uur toegewezen bij aankomst.  

 

Kunnen wij iets vroeger toekomen? Kunnen wij een beetje langer blijven?

Om het bezoek voor iedereen aangenaam en vlot te laten verlopen, vragen we je om de uren van je tijdsblok te respecteren. Je kan uitzonderlijk later aankomen en/of vroeger vertrekken. Langer blijven lukt helaas niet. 

Wat is jullie beleid rond annuleren met corona?

Alle annulaties van scholen met reden van covid-19 worden kosteloos uitgevoerd. Wie zich ziek voelt, blijft thuis. 

Zijn wij alleen in Hidrodoe?

We laten 150 personen per dagdeel toe in Hidrodoe. Het kan dus steeds zijn dat er ook andere scholen op bezoek zijn, op hetzelfde moment.

De maanden maart tot en met juni zijn traditioneel de drukste bezoeksmaanden. Wil je het iets rustiger? Dan raden we je aan om je bezoek in een andere maand te plannen.