Faq's algemeen

Moet ik reserveren voor een bezoekje met het gezin? En groepen?

Ja, je moet vooraf tickets kopen. Zonder vooraf gekocht ticket kan je Hidrodoe niet bezoeken. Er is geen ticketverkoop mogelijk ter plaatse. Tickets koop je via www.hidrodoe.be/tickets.

Voor schoolreservaties is er een aparte reservatietool.

Groepen kunnen helaas (voorlopig) niet reserveren. Alleen individuele bezoekers mogen tickets kopen.    

Je bezoek aan Hidrodoe kan enkel in de voormiddag of in de namiddag. Je boekt een specifiek tijdsslot.

Ik heb recht op een speciale korting.

Heb je een abonnement van één van onze partners of geniet je van een speciale korting, contacteer ons dan via info@hidrodoe.be voor een kortingscode. Op de dag van je bezoek te staven met bewijsstukken (lerarenkaart, vrijkaart, abonnement, …).

Voor Iedereen Verdient Vakantie boek je via je Rap op Stapkantoor of een andere officiële sociale partner.

Ik heb een abonnement, moet ik ook reserveren?

Eerst en vooral goed nieuws: we verlengen de duurtijd van je abonnement automatisch met de periode dat we gesloten waren.  Je hoeft daarvoor zelf niets te doen. Op je abonnement staat een vervaldatum, die wordt in ons computersysteem verlengd met 4 maanden.

Je moet een ticket boeken voor iedereen met een abonnement om Hidrodoe te kunnen bezoeken. Hier kan je tickets boeken. Kies de keuzemogelijkheid 'vrijkaart/abonnement' kiezen, vul daar het aantal abonnees in, kies je gewenste dag en tijdslot en werk je winkelmandje af tot helemaal op het einde. Je ontvangt je tickets in je mailbox. Breng deze tickets mee op de dag van je bezoek samen met de abonnementskaarten.  

Kan ik mijn ticket annuleren of omboeken?

Helaas kunnen aangekochte tickets niet meer gewijzigd worden. Je ticket is enkel geldig op de gekozen bezoekdatum en tijdsslot en kan niet worden geannuleerd of terugbetaald. Contacteer ons bij (vermoeden van) besmetting met het Covid-19 virus van één van de deelnemers. 

Werden schoolreservaties verplaatst naar 2021?

Nee, we hebben alle reservaties geannuleerd. Wacht dus niet te lang om je schoolbezoek voor volgend schooljaar te boeken.  Er zijn beperkingen in het aantal scholen én leerlingen.  Boeken voor het schooljaar 2020-2021 doe je hier.  

Kan ik zwemmen in Hidrodoe?

Nee, dat is zeker niet de bedoeling. Je kan wel nat worden, dus je brengt best wat reservekleding mee. Omkleden kan in onze toiletten.  
Je moet altijd schoenen dragen ook buiten. Je kan niet zonnebaden in Hidrodoe.

Kan ik iets drinken of eten?

Het Watercafé blijft nog even gesloten.

Waar kan ik parkeren?

Parkeren kan veilig op onze parking aan Sport Vlaanderen. Je wandelt door de prachtige bossen op 10 minuutjes naar Hidrodoe. Volg de wegwijzers en de blauwe bollen.

Personen met een beperking mogen aan Hidrodoe zelf parkeren. We hebben speciale parkeerplaatsen vlakbij de ingang voorzien. 

Ik heb vrijkaarten. Hoe lang blijven deze geldig?

Vrijkaarten worden verlengd met 4 maanden. Als de geldigheidsdatum op je vrijkaart bijvoorbeeld 31 december 2020 is, wordt dat nu 1 mei 2021. 

Wat zijn de coronamaatregelen in Hidrodoe?

We doen er alles aan om Hidrodoe zo veilig mogelijk te houden, zowel voor jou als voor onze edutainers en onze technische dienst. Alle maatregelen die ons worden opgelegd door de overheid, passen we toe. Er wordt grondig ontsmet, zowel voor, na als tijdens je bezoek. Zo blijft alles Coronaproof en ontdek je Hidrodoe op een veilige én aangename manier. 

Er zijn tijdsslots voorzien voor alle bezoekers. Je bezoek reserveer je via deze website. 

We vragen jou om mee te helpen om alles veilig te houden voor iedereen door je handen bij het binnenkomen te ontsmetten, 1,5 meter afstand te houden van andere bezoekers en van onze medewerkers, een mondmaskers te dragen (+ 12 jaar) en het éénrichtingsparcours te volgen.
Breng je mondmasker mee.