Faq's algemeen

Kan ik mijn ticket annuleren of omboeken?

Helaas kunnen aangekochte tickets niet meer gewijzigd worden. Je ticket is enkel geldig op de gekozen bezoekdatum en tijdsslot en kan niet worden geannuleerd of terugbetaald. Contacteer ons bij (vermoeden van) besmetting met het Covid-19 virus van één van de deelnemers. 

Kan ik zwemmen in Hidrodoe?

Nee, dat is zeker niet de bedoeling. Je kan wel nat worden, dus je brengt best wat reservekleding mee. Omkleden kan in onze toiletten.  
Je moet altijd schoenen dragen ook buiten. Je kan niet zonnebaden in Hidrodoe.

Kan ik iets drinken of eten?

Het Watercafé blijft nog even gesloten.

Waar kan ik parkeren?

Parkeren kan veilig op onze parking aan Sport Vlaanderen. Je wandelt door de prachtige bossen op 10 minuutjes naar Hidrodoe. Volg de wegwijzers en de blauwe bollen.

Personen met een beperking mogen aan Hidrodoe zelf parkeren. We hebben speciale parkeerplaatsen vlakbij de ingang voorzien. 

Wat zijn de coronamaatregelen in Hidrodoe?

We doen er alles aan om Hidrodoe zo veilig mogelijk te houden, zowel voor jou als voor onze edutainers en onze technische dienst. Alle maatregelen die ons worden opgelegd door de overheid, passen we toe. Er wordt grondig ontsmet, zowel voor, na als tijdens je bezoek. Zo blijft alles Coronaproof en ontdek je Hidrodoe op een veilige én aangename manier. 

Er zijn tijdsslots voorzien voor alle bezoekers. Je bezoek reserveer je via deze website. 

We vragen jou om mee te helpen om alles veilig te houden voor iedereen door je handen bij het binnenkomen te ontsmetten, 1,5 meter afstand te houden van andere bezoekers en van onze medewerkers, een mondmaskers te dragen (+ 12 jaar) en het éénrichtingsparcours te volgen.
Breng je mondmasker mee.

Ik heb vrijkaarten. Hoe lang blijven deze geldig?

Alle vrijkaarten waarbij de vervaldatum tijdens onze sluiting viel, zijn verlengd tot 31/08/2021. De anderen kaarten kan je nog gebruiken vanaf het moment dat we terug openen. Je dient je bezoek wel vooraf te reserveren. Dit kan hier. Kies ‘vrijkaart/abonnement’, vul het aantal vrijkaarten in, kies je dag en tijdslot en werk je winkelmandje af. Je ontvangt je tickets in je mailbox. Breng deze samen met je vrijkaarten mee op de dag van je bezoek.

Ik heb een abonnement, moet ik ook reserveren?

Eerst en vooral goed nieuws: je abonnement aangekocht in 2020 werd met één jaar verlengd. Je hoeft daarvoor zelf niets te doen. Op je abonnement staat een vervaldatum, die wordt in ons computersysteem verlengd met 1 jaar.

Je dient je bezoek wel per abonnement vooraf te reserveren. Dit kan hier. Kies ‘vrijkaart/abonnement’, vul het aantal in, kies je dag en tijdslot en werk je winkelmandje af. Je ontvangt je tickets in je mailbox. Breng deze samen met je abonnementen mee op de dag van je bezoek.

Ik heb recht op een speciale korting.

Heb je een abonnement van één van onze partners of geniet je van een speciale korting, contacteer ons dan via info@hidrodoe.be voor een kortingscode. Op de dag van je bezoek te staven met bewijsstukken (lerarenkaart, vrijkaart, abonnement, …).

Voor Iedereen Verdient Vakantie boek je via je Rap op Stapkantoor of een andere officiële sociale partner.

Korting voor leden van de Gezinsbond wordt bij op de spaarkaart gezet op de dag van het bezoek.

Moet ik reserveren voor een bezoekje met het gezin?

Ja, je moet vooraf tickets kopen. Zonder vooraf gekocht ticket kan je Hidrodoe niet bezoeken. Er is geen ticketverkoop mogelijk ter plaatse. Tickets koop je via www.hidrodoe.be/tickets.

Faq's groepen

Kan ik met een groep op bezoek komen?

Volgens het protocol mogen wij groepen niet mengen met individuele bezoekers. Daarom zijn groepsbezoeken momenteel niet mogelijk. Dit is al zeker tot en met de zomervakantie.

Faq's individuele bezoekers

Welke maatregelen nemen jullie in Hidrodoe?

Wij ontsmetten al onze exhibits voortdurend. Op verschillende plaatsen staat ontsmettingsgel ter beschikking. Mondmaskers zijn verplicht in Hidrodoe. We hebben ook looprichtingen aangeduid. Onze edutainers houden een oogje in het zeil zodat alles correct verloopt.

Wanneer gaan jullie terug open?

Hidrodoe valt niet onder het protocol van musea. Hierdoor hebben wij nog geen toestemming gekregen om onze deuren opnieuw te openen. We hopen uiteraard dat we jullie snel terug kunnen ontmoeten in Hidrodoe. We houden jullie op de hoogte!

Kan ik een verjaardagsfeestje organiseren?

Volgens het protocol mogen wij groepen niet mengen met individuele bezoekers. Daarom zijn feestjes momenteel niet mogelijk.

Kan ik al een ticket reserveren voor de zomer?

Van zodra er een openingsdatum bekend is, kunnen tickets worden aangekocht via onze online tool.

Kunnen wij gebruik maken van de speelboot?

De speelboot is alleen beschikbaar wanneer de horeca heropent.

Is heel Hidrodoe open? En kunnen wij alles doen nu met de Corona?

Enkele exhibits zijn afgesloten omdat we bij deze experimenten de veiligheid niet kunnen garanderen. Dit gaat vooral over kijkers. De cinema zal heropenen van zodra bioscopen open mogen.

Faq's scholen

Kunnen wij lunchen in Hidrodoe?

Van zodra de Horeca heropent, zal ook het watercafé openen. Zolang de horeca gesloten is, is lunchen niet mogelijk in de gebouwen van Hidrodoe. Jullie kunnen wel picknicken tijdens de wandeling. Desgewenst voorzien wij gevulde drinkbussen voor alle kinderen (1,60€) die een leuke souvenir zijn om mee naar huis te nemen.

Zijn wij alleen in Hidrodoe?

Per dagdeel zijn maximum 2 scholen aanwezig. Deze scholen worden strikt van elkaar gescheiden. Per school gaat er ook telkens 1 en dezelfde edutainer mee die de groep zal begeleiden tijdens jullie uitstap in Hidrodoe.

Hoe zorgen jullie voor klasbubbels?

Wij werken met verschillende zones die strikt van elkaar gescheiden zijn. Wij zorgen voor schoolbubbels. Voor de indeling van klasbubbels, rekenen wij op de leerkrachten. Elke zone is voldoende groot om 4 klasbubbels te maken. Onze edutainers geven je daar graag raad over.

Is heel Hidrodoe open? En kunnen wij alles doen ondanks Corona?

Enkele exhibits zijn afgesloten omdat we bij deze experimenten de veiligheid niet kunnen garanderen. Dit gaat vooral over kijkers. De cinema zal heropenen van zodra bioscopen open mogen.

Wanneer gaan jullie terug open?

Hidrodoe valt niet onder het protocol van musea. Hierdoor hebben wij nog geen toestemming gekregen om onze deuren opnieuw te openen. We hopen uiteraard dat we jullie snel terug kunnen ontmoeten in Hidrodoe. We houden jullie op de hoogte!

Kunnen wij gebruik maken van de speelboot?

De speelboot maakt onderdeel uit van een bepaalde zone. Enkel wanneer je die zone mag betreden, mag je gebruik maken van de speelboot.

Wat is jullie beleid rond annuleren met corona?

Alle annulaties met reden van Corona worden kosteloos uitgevoerd.

Welke maatregelen nemen jullie in Hidrodoe?

Wij ontsmetten al onze exhibits voortdurend. Scholen worden van elkaar gescheiden, alsook de toiletten. Bij de wissel tussen verschillende zones wordt alles opnieuw ontsmet. Kinderen worden verplicht hun handen te ontsmetten bij toekomen en bij de wissel tussen de zones. Er wordt ook 1 edutainer toegekend aan jullie groep zodat jullie niet te veel contacten hebben met externe personen.

Brengen jullie Hidrodoe naar de klas?

Wij hebben lespakketten ontwikkeld in samenwerking met Kraanwater en wij hebben ook leuke proeven op onze website die jullie klassikaal kunnen uitvoeren. Bezorg ons zeker een filmpje van jullie experimenten, zo brengen jullie je klas toch ook een beetje naar Hidrodoe.

 

Kunnen wij iets vroeger toekomen? Kunnen wij een beetje langer blijven?

Aangezien we alle contact tussen verschillende scholen willen vermijden, kunnen we dit niet toestaan.